En we zijn alweer op de helft! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Nadine Kuipers - WaarBenJij.nu En we zijn alweer op de helft! - Reisverslag uit Denpasar, Indonesië van Nadine Kuipers - WaarBenJij.nu

En we zijn alweer op de helft!

Blijf op de hoogte en volg Nadine

09 Maart 2014 | Indonesië, Denpasar

Zo, ik vond het wel weer eens tijd om wat te schrijven. Drie weken geleden schreef ik geloof ik voor het laatst en er zijn alweer zoveel dingen gebeurd. We zitten dus nu al op de helft! Het gaat zo snel allemaal dat ik nu ook even niet weet waar ik moet beginnen. Drie weken geleden waren we dus naar Ubud geweest, waar we o.a. naar Monkey Forest zijn geweest.

Waarschijnlijk denkt iedereen dat school hier niet bestaat, maar dat is toch wel een beetje zo. We hebben tot nu toe elke week een fieldtrip gehad, één a twee guest lectures in de week en drie uur CBL in de week. Natuurlijk stelt dat ook bijna niks voor. De fieldtrips waren best leuk. Zo hebben we voor een schoolopdracht verschillende congresgebouwen moeten bekijken, maar zijn ook wezen raften wat heel leuk was! De twee laatste fieldtrips heb ik helaas moeten missen vanwege m’n blinde darmpje. Daarover straks meer. Deze week moeten we ons tweede rapport inleveren dus deze dagen zijn wat minder leuk. Maar na woensdag is het weer (even) feest 

Ook zijn we in deze drie weken voor het eerst naar Sky Garden geweest in Kuta. Dit is echt een mega grote club, heb echt nog nooit zoiets groots en moois gezien. Super veel verschillende zalen en leuke muziek. Op het dak zit een super groot dakterras waar je ook kan eten en feesten natuurlijk. Hier hebben we ons wel vermaakt. Naast Sanur gaan we nu ook vaak naar Seminyak. Dit is een heel mooi plaatsje en hier zie je vooral de ‘rijke’ mensen. Vrij luxe winkels en restaurants en een heel mooi strand! ’s Middags lekker op het strand liggen, strandbedje met parasol voor 3 euro en ’s avonds eten bij een strandtentje met live muziek en zonsondergang op de achtergrond. Perfect toch?

Aan de strandverkopers kan ik nog niet echt wennen. Blijf het vervelend vinden. Heb al een paar keer wat armbandjes gekocht en nu is het wel klaar. Grappig is dat een aantal vrouwtjes mij dan herkennen en steeds als we terugkomen, hoor ik dan in de verte ‘Nadien, Nadien, pedicure pedicure.’ ‘Maybe next time’ is het dan weer. Wel begin ik te wennen aan het hotel leventje (niet zo goed, want over vijf weken is het voorbij) Elke ochtend wordt onze kamer schoongemaakt. We krijgen schone lakens, schone handdoeken en nieuwe flesjes water. Elke ochtend kunnen we aanschuiven bij het ontbijt (waar ik langzamerhand al wel een beetje zat van ben) en kunnen zelfs roomservice bestellen. Ik voel me er soms ook wel een beetje ongemakkelijk bij als ik bijvoorbeeld weer de kamerjongen zie schoonmaken.

Naast al die leuke dingen is er ook wel wat minder leuks gebeurd. De meeste van jullie weten het vast al wel, maar toch nog even een verhaaltje  Vorige week voelde ik me al een paar dagen niet lekker. Hoge koorts, misselijk en erg slap. De vijfde dag hebben we iemand van school laten komen en zij verwees me eigenlijk gelijk door naar het ziekenhuis, omdat ze bang was voor knokkelkoorts. Mariet was gelukkig met me mee (wat ik heel fijn vond) en hebben de hele dag in het ziekenhuis gezeten. Na wat onderzoeken bleek ik naast een blaasontsteking en een bacteriële infectie ook een blindedarmontsteking te hebben. Nou daar zit je dan op Bali. Toen ik hoorde dat ik geopereerd moest worden, zag ik even alles niet zo mooi meer voor me haha. Nog nooit geopereerd, laat staan een nacht in het ziekenhuis. Ik moest gelijk blijven en ben de volgende ochtend geopereerd. Alles gelukkig goed verlopen en heb nog twee nachtjes moeten blijven hierna. Een aantal keren bezoek gehad en had een hele leuke kamergenoot. Deze Filippijnse vrouw had steeds heel veel familie en vrienden op bezoek en zij kwamen ook steeds even bij mij langs om te kletsen en zelfs om te bidden voor mij, zo lief! Nu gaat alles weer helemaal top. Voel me fit en kan weer leuke dingen doen gelukkig. Wel nog even een weekje wachten met zwemmen helaas. Morgen nog even op controle dus hoop dat alles goed is met de wond!

Eind deze week hebben we dus een deadline, maar dit willen we woensdag al inleveren zodat we lekker op tijd weekend hebben. Volgend weekend willen we naar het eilandje Nusa Lembongan. Dit schijnt heel mooi te zijn, met witte stranden en helder blauw water! Ben benieuwd en heb er heel erg veel zin in! Verder staat er nog veel meer op de planning, dus die vijf weekjes zijn nog hard nodig hier. Ik ga nu slapen en probeer over twee weekjes weer een blog te schrijven 
Doei doei xxxxx

  • 10 Maart 2014 - 21:19

    Francis:

    Ha Nadine, dank je wel voor je verslag! Wat een ervaringen doe jij op zeg! En wat een belevenis in dat ziekenhuis. Je zult je moeder wel gemist hebben daar in dat ziekenhuis en zij jou ook dat jij zo ver weg bent! Gelukkig knap je snel weer op zo te lezen. Geniet nog maar lekker daar. Zaterdag komt Ineke naar Zwolle toe dus dan zal ik de verhalen wel horen. Zeg veel goeds en groeten van Francis

  • 12 Maart 2014 - 12:10

    Marleen:

    Ha Nadine,
    Leuk om je verslag te lezen. Ik had al gehoord over je ziekenhuisopname en ging me een beetje zorgen maken, maar ik begreep dat alles daar goed geregeld was, je niet in een primitief ziekenhuisje lag. Goed te lezen dat je je gelukkig ook met vaak leukere dingen bezig kan houden. Al met al heel veel ervaringen. Geniet nog van de laatste weken, ze zullen misschien te snel voorbij gaan. Liefs van Marleen.

  • 14 Maart 2014 - 17:41

    Kithy:

    Hoi Nadine,
    Ik zie nu pas dat je kan reageren.
    Wat een leuke verslagen schrijf je. Wat heb je ondertussen veel gezien, geleerd en beleefd. Tot een ziekenhuis opname toe! Wat zal je soms even heel alleen hebben gevoeld en naar thuis hebben verlangd. Gelukkig knap je nu weer op. Wel rustig aan doen hoor!
    Ga nu maar weer volop genieten van wat er de komende weken nog op je pad komt.
    Groetjes,
    Kithy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nadine

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1447
Totaal aantal bezoekers 3611

Voorgaande reizen:

30 Januari 2014 - 14 April 2014

2,5 maand studeren op Bali!

Landen bezocht: